متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده

قسمتی از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-7-       تشخیص شخصیت برند و روابط بین شخصیت مصرف‏کننده و شخصیت برند

شخصیت نام تجاری یک مفهوم جذاب و خوش‌آیند در بازاریابی امروز می باشد.  جنیفر آکر آن را به عنوان یکی از ابعاد هسته‌ای هویت نام تجاری و  اتفاقاً به عنوان نزدیک‌ترین متغیر به فرآیند تصمیم‏گیری مصرف‌کننده برای خرید توصیف کرده می باشد. ایده شخصیت واکنشی به گرایش به ارزش روابط شخصی در جامعه معاصر می باشد. همچنین به این ایده که روابط در زندگی اجتماعی مهم هستند، تصریح دارد. بر اساس سلسله مراتب نیازهای مازلو، سازمان کوشش می کند تا محصول‌ها خود را به سطوح بالاتری از رضایت نیاز، مثل تعلق، عشق و اعتماد به ‏نفس بالا ببرد (تانمی چاتوپادیای[1]، 2010). شخصیت نام تجاری در روش‌های مختلف و با ابزارهای مختلف ایجاد شده‌می باشد. به هر حال، همیشه ایجاد -آفریدن- شامل ارتباطات فعال همراه شرکت می باشد:  شخصیت بایستی منتشر گردد تا زنده بماند.  تحقیقات ارزش ویژه نام تجاری کوشش برای مطرح کردن یک ارزش به اتکا یک نام تجاری در بازار می باشد. به همان شکلی که سهام /انبارها ارزش شرکت در چشم سرمایه‏گذاران می باشد (راجاکوپاگ،[2] 2006). در واقع، تحقیقات ارزش ویژه نام تجاری نشان داده‌اند که این دو (ارزش ویژه نام تجاری با رشد ارزش سهام) با یکدیگر ارتباط دارند. رشد در ارزش ویژه نام تجاری با رشد ارزش سهام، و همچنین فروش‌ها، سودها، قیمت حق بیمه و رضایت کارمندان ارتباط (همبستگی) دارد (پیر والت[3]، 2010).

مصرف‏کنندگان اغلب با اعطاء ویژگی‌های شخصیتی به برندها برای آن‌ها جنبه‌های انسانی قائل می شوند، و بازاریابان اغلب این ادراکات را با جایگاه یابی نام تجاری ایجاد یا تقویت می‏کنند. ویژگی‌های شخصیتی نام تجاری معنای نمادین یا ارزش احساسی فراهم می کند که‌ می‏تواند به مصرف‏کنندگان کمک کند و  و محرک آن‌ها در انتخاب محصول یا خدمتی از نام تجاری مشخص باشند . جایگاه یابی موفق شخصیتی نام تجاری در یک رده محصول، نیازمند مدل‌های اندازه‏گیـری می باشد که قادر به تفکیک ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فرد یک نام تجاری از ویژگی‌هایی که وجه مشترک همه نام‌های تجاری در آن رده محصول می باشد باشد (کینوکس و والکر، 2001).

[1]– Tanmay Chattopadhyay

[2]– Rajagopal

[3]– Pierre Valette

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-1-   اهداف پژوهش

الف)هدف اصلی:

  • مطالعه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

ب)هدف های فرعی:

  1. مطالعه تاثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.
  2. مطالعه تاثیر شخصیت نام تجاری بر دلبستگی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.
  3. مطالعه تاثیر شخصیت نام تجاری بر تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

اهداف کاربردی:

  • بهبود و ارتقاء وضعیت شخصیت نام تجاری، اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

که مهمترین بهره گیری کنندگان از پژوهش حاضر می توان به موارد زیر تصریح نمود:

  1. صنعت مواد شوینده
  2. صنعت های مشابه
  3. دانشگاهیان، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی علمی.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده با فرمت ورد